Friday, November 25, 2011

200. Buat Kamu

bestbeauty-tips.com

Aku tak secantek orang lain
punya kekurangan diri
aku tak sehebat orang lain
punya gaya menarik
yang ada hanya sikap yang sering berubah
mengikut keadaan dan ketika

Aku bukan seayu mereka
bisa melontar senyuman mesra
mengamet hati yang jauh
tapi aku punya sayang
yang dapat mengikat perhubungan

Kalaulah kecantikan yang dicari
carilah pada orang lain
kalaulah kehebatan yang dicari
carilah pada orang lain
kalaulah keayuan yang dicari
carilah pada orang lain

Dan kalau tak dapat menerima, usahlah memberi harapan . .
dan kalau tak dapat memberi, janganlah membina impian . .
sesungguhnya andai kamu tahu cukuplah sekadar ingatan
dan ikhlas pada setiap maksud, jujurlah pada setiap lafaz kata

Tiada lain yang aku pinta
terimalah seadanya.

No comments:

Post a Comment