Monday, August 23, 2010

3. Terima Kasih atas Segalanya

An..
Disini aku bertemu
sesuatu yang tak pernah ku ketahui
suatu yang aneh dan istimewa
dan cuma ianya aku yang merasai
sentuhannya
berbahang dan dingin.

Siti..
disini juga aku bertemu
sesuatu yang ku cari dulu
ikatan yang kukuh lagi utuh
dan cuma ianya aku yang tahu
tangisannya
berdebu dan sengsara.

N.. (Anne)
Disini juga aku bertemu
suatu yang ku impikan
suatu nilai tandingan
suatu ikatan persahabatan
sesungguhnya engkaulah pengubat
dikala sepi menyapa diri.

Nor..
Disini aku menemui
diri kerdil sebesar hatimu, kau ku sanjungi
anehnya, kau begitu
tangisan dan kegembiraan kau satukan
aku ingin jadi sepertimu
aku ingin sunyi sepertimu - tenang
tabahkan dirimu untuk berdiri
Nor', sesungguhnya dunia perlu juga

dan Manusia..
terima kasih atas segalanya
kerana membuka hati
yang selama ini tertutup

hati..
kau harus menerima
kenyataan dan kekhayalannya
menemui kehidupan dan kematian.

Kulim,
18.10.1994 11.10pm

No comments:

Post a Comment