Tuesday, September 7, 2010

18. Aku menyayangimu seperti mana aku tahu erti kasih sayang

Semalam ku gubah puisi
indah bahasa madah bicara
kata hati itu cuma rekaan semata

Dari Dia engkau lahir
dari engkau, aku
kecil, besar dan remaja
kisah dulu terpahat luka

Sungguh sayang sebenar cinta
Sayang pergi membawa ceria

Saat waktu kita bertemu
dalam khalimah doa restu
hanya itu yang termampu
dari simpati kesal anakmu

Saat itu aku rindu
pada belai dan sentuhan
manja dan meriakan
pada hati, jiwa dan perasaan
kupendam sebuah kisah
sayangku tak pernah sudah
pada insan bergelar ayah

Sayang kini tinggal kenangan
tinggal mimpi dalam impian
memungkinkan pemergian
sekali bukan

Tinggal masa dan waktu
yang bakal menjadi penentu
tentang kasih,mesra dan rindu
kerana bagiku
aku menyayangimu sepertimana aku tahu erti kasih sayang.

Kulim,
27.06.1995

No comments:

Post a Comment